tisdag 1 juli 2014

Träning JUNI: Salomon Trail Tour


Första passet i juni var slutet på ett par väldigt träningsintensiva veckor. Lätt vila innan mitt allra första trail-lopp, Salomon Trail Tour 21 km i Skatås. Jobbigt som tusan, men samtidigt väldigt roligt!

Men naturligtvis förde det med sig en hel del nervositet inför det kommande UTMB-loppet. Tankar som "Vad har jag gett mig in på?" och "Varför utsätter jag mig för något sådant?" spökade i mitt huvud i flera dagar efteråt. Inte blev det bättre av en förkylning som ledde till över en veckas träningsuppehåll.

Jag kom igång igen och fick till några lugna rundor på mellan 12-17 km. Kände mig dock allmänt sliten och majoriteten av passen blev ganska energilösa. Misstänker att anledningen var en kombination av ett späckat schema i vardagen, sömnbrist, en förkyld dotter och ett stort behov av semester! Och förmodligen hade jag något skräp kvar i kroppen. För när jag nu avslutade junis träningsmånad, så hade jag ont i halsen. Igen! Blev både irriterad och deppig när känningarna kom. Så nu - vila, vila, vila!!

Är trots denna negativa ton väldigt peppad och inspirerad inför kommande månad! Framförallt så är det snart semester och jag har redan planerat in flera träningsintensiva dagar med träningsinspirerande personer.

Juli - det är nu det gäller! Okey!?!

/Tina

Total distans i juni: 96,1 km
Min träningsdagbok i mer detaljerad form.
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar