onsdag 27 augusti 2014

Ultra-Trail du Mont-Blanc OCC

Nu är det äntligen dags! Det har pratats och pratats och pratats och jag har nästan blivit trött på att bara prata om det. Nu vill jag bara göra det!

 

  
Det är många som har frågat om det går att följa mig och jag har därför bestämt mig för att föra loggbok från loppet här. Detta kommer jag naturligtvis inte ha tid med själv, men jag får däremot hjälp av min gode vän Maria som (förhoppningsvis) kommer få ta emot lite status-sms från mig under loppets gång.
 
Så, satan i gatan, det är nu det gäller! Imorgon mina vänner. Tänk på mig, be för mig, håll tummar och tår... och framförallt... skicka massa energi!


Fakta
Torsdagen den 28/8 kl 8.00
Orsières - Champex - Chamonix
53 km
3300 höjdmeter
Vinnartid: Runt 6 tim
Maxtid: 14 tim


Tinas loggbok
08.00 Orsières, 0 km. Första sms:et har trillat in - "The start of the OCC race has just been
          given!" Ahh vad spännande. Heja dig Martina !!

09.34 Champex-Lac, 8 km. Placering 1061

09.41 Direktrapport från Martina i ett sms: "Vilket lopp!! På väg upp i bergen sprang vi förbi flera
          små gulliga byar. Folk stod och ringde med bjällror längs vägen och skolbarnen stod och
          hejade. Bra känsla i kroppen och inga förkylningssymptom."


11.38 La Giète, 19 km. Placering 891. Snabba ben uppför berget!

12.13 Trient, 24 km. Placering 738. Anländer till kontrollstation med knappt 2 timmars
          marginal!

12.29 Trient, 24 km. Martina springer vidare efter en kort paus

13.39 Direktrapport från Martina i ett sms: "Puh! Har avverkat runt 26,5 km. Senaste 2,5 km   
          sedan matstoppet har tagit över 1 Tim. Kroppen känns fortfarande bra även om benen
           såklart får slita. Men det är lätt värt allt. Naturen är minst sagt helt fantastiskt!"

14.09 Catogne, 29 km. Placering 790. Nu är det nerför till nästa kontrollstation. Denna stänger
          17.15, men med den här farten borde det inte vara några problem för Martina att hinna!

14.52 Vallorcine, 34 km. Placering 684. Martina rusar genom denna kontrollstationen utan att
          pausa. Dessutom med dryga två timmar tillgodo! Så himlans starkt och grymt jobbat!

18.01 La Flégère, 45 km. Placering 716. Bara 8 km kvar nu!!

19.12 Finish, 52 km. Total tid 11:12:52. Placering 707. Så bra kämpat! Stort grattis!!

20.38 Sms från Martina: "Herregud, nu är det över! Det var såklart väldigt jobbigt men allt
          övervägdes ändå av en helt grym upplevelse! Vidare tävlingsberättelse kommer i ett eget
          inlägg efter helgen. Nu ska jag gå ut och äta och dricka öl ;)"


Så där ja! Då var mitt jobb här avklarat. Nästa inlägg kommer från Martina som vanligt. //Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar